Lancering af Appricots webshop

Er det muligt at oprette en webshop integreret med både en PIM og ERP, og selvfølgelig med checkout-funktionalitet og forsendelsesløsninger? Ja, der er ingen mærkelige ting, det er sådene projekter vi laver hele tiden. At starte ovenstående projekt uden at have en beslutning om systemerne til at integrere med det taget? Det lyder som en udfordring det ville være unødvendigt at udsætte dig selv for. Designe og oprette en onlinebutik der passer til Apples høje standarder for deres premiumforhandlere? Intet vi gør rutinemæssigt men hvor svært kan det virkelig være? Kravstilling, design og udvikling af en webshop til en start-up virksomhed med mange moderne projekter i løbet af web-projektet? Ikke noget nyt, men kan heller ikke klassificeres som et standardlayout. At gøre alt det ovenstående i et og samme projekt med et ekstremt stramt sæt, men også ekstremt vigtig deadline? Det var præcis, hvad vi gjorde i Appricots case.
En kontaktperson vi havde samtale med i et tidligere projekt kontaktede os for hjælp til en klient. Dette projekt føltes ekstra spændende fordi det var en butik der solgte Apple-produkter, som alle der har mødt os ved at vi har en stor kærlighed til (skrevet af en der bruger Macbook, Iphone, Ipad og AirPods dagligt). Da Black Friday nu er meget stort var det yderst vigtigt at lancere indtil da, og da Apple var leverandør er retningslinjerne for produktpræsentationer ekstremt strenge.
Samlede refleksioner fra Awave teamet der var involveret i projektet:
Emma, designer:
“Udgangspunktet for Appricots hjemmeside var at skabe en legesyg men seriøs webside med brugeren i fokus. Vi startede projektet med en digital persona-workshop hvor vi fandt de vigtigste målgrupper og udviklede mål for hvordan vi kunne nå dem. Med det som baggrund udviklede vi struktur og wireframes til hjemmesiden – altid med slutbrugeren i tankerne. UI-designet var baseret på Appricots gradient der går i lyserød og orange toner der blev suppleret med mere jordnær og rolige nuancer. Resultatet af designet var en hjemmeside med fokus på Appricots produktsortiment kombineret med deres personlige service og ekspertise.”
Dan, integrationsudvikler:
“At få produktsortimentet ind i shoppen var en udfordring. At konvertere fra en excel-fil fra en ekstern leverandør til et produktstyringssystem og derfra til shoppen som forskellige produkttyper var en udfordring. Men godt samarbejde mellem kunde og udvikler og mellem udviklere løser normalt de fleste ting når du tilføjer lidt stædighed. Så også i dette tilfælde.”
Oskar, projektleder:
“Med de parametre der er anført i begyndelsen af dette blogindlæg er det så svært at tro efter vi gik live at det lykkedes os at komme overens med det hele. Både hele teamet involveret fra vores side men også kunden har gjort en stor indsats for at gennemføre projektet og siden er en af de smukkeste vi har lanceret. Det gør det endnu sjovere at kunne kalde dig selv en deltager i projektet og være den første til at placere en ordre shoppen.”
For at opsummere er vi meget glade for projektet som dette. For at fortsætte med at have det sjovt i løbet af dagen venter trimning og videreudvikling af hjemmesiden på at forbedre Appricots kunders oplevelse yderligere. Hvis du nogensinde vil bestille Apple-produkter er der efter vores mening ikke noget bedre sted at gøre det end appricot.se.
Hvis du vil opbygge en onlinebutik eller andre digitale løsninger – kontakt os!