Ny hjemmeside lanceret til Orio Logistics

Vi har nu lanceret den anden hjemmeside for det statsejede selskab Orio AB og forretningsområdet Orio Logistics. Tidligere hjemmeside har fungeret rigtig godt med hensyn til kommunikation og leadgenerering. Da Orio Logitics aktiviteter ændres i takt med deres branche- og kundekrav var det også nødvendigt at hjemmesiden redesignes.
De forrige website blev designet i 2017 for at tiltrække en bred vifte af virksomheder med primært et 3PL-behov i visse brancher såsom reservedele, mad og e-handel. Hjemmesidens målgrupper blev stort set identificeret i 2017 for uvidende købere af 3PL-tjenester, hvoraf visse dele af hjemmesiden er oprettet for at skabe sikkerhed omkring outsourcing af 3PL og tilknyttede tjenester. I 2017 brugte målgruppen computere i vid udstrækning, i perioden efter 2017 er mobile besøgende steget, så en “mobil først” -ide begyndte at dukke op i foråret 2020.
I løbet af efteråret 2020 opstod en ny strategi for marketingkommunikation, nogle vigtige meddelelser i kommunikationen der opstod var:
- At Orio Logistics har en effektiv nøjagtighed i processerne. Det skal mærkes og bemærkes at Orio Logistics, baseret på sin stærke historie, kan 3PL i alle tænkelige varianter og former
- At virksomheden leverer fuld service inden for forretningsområdet og bredden af tjenesterne
- At Orio Logistics leverer sikkerhed inden for transport – Højeste leveringskvalitet og hurtige leverancer til over 60 lande
- At Orio Logistics har en lang tradition med store mængder, højt tempo i pick and pack, opfylder hårde krav til afgangstider og ordrestop
Ved at identificere forskellige krav i kommunikationen blev den opsummeret i en konkret plan, hvor følgende mål blev sat:
- Styrke brandet mod det lokale marked
- Nå ud til de internationale virksomheder, der ønsker at etablere sig i Norden
- Tilpas til kundens krav og behov
- Fremhæv mulighederne for udvidelse med eksistensen af detaljeret planlagt jord til nyetablering
- Fremhæv en grafisk form, der kommunikerer sikkerhed, storhed og stabilitet,
- Hold kommunikation sammen i alle forskellige medier og brug synergier
- Gennemgå navigationen – Løft indholdet og fokuser på brugeren
- Forbedre anvendelighed for mobile besøgende
- Opret flere kundesager – fortællingsformat, hvor kundeværdien fremhæves
- Andet indhold, der styrker Orio Logostics – CSR, miljø, ejerskab
- Tone ned indhold for “begyndere”
- Opret en hjemmeside der er mere forretningsmæssigt, forretningsfokuseret, strengt og signerer sikkerhed, og at virksomheden er veletableret med velkendte store mærker i kundebasen
- Opret et redaktionelt flow med kategorisering, der erstatter de aktuelle, kundesager og nyheder og tilføjer til artikler, giver en side, der opfattes som mere livlig og opdateret og skaber en bedre brugervenlighed for mobile besøgende
Projektet inkluderer ikke kun en ny hjemmeside, men også trafik- og leadgenereret arbejde, hvor både SEO og digital markedsføring er inkluderet. SEO-arbejdet førte til en ny søgeordsanalyse med færdiggørelse af søgeudtryk og en konkurrenceanalyse samt efterfølgende optimering af indhold og en strategi for såvel interne som eksterne links.
Parallelt med udviklingen af en ny digital marketingplan er der etableret nye effektmål og KPI’er. Marketing for Orio Logistics foregår udelukkende via Google Ads, LinkedIn til “Content marketing” og med Programmatic til primært at opbygge brandbuilding.
Orio Logistics er udviklet i WordPress og med Gutenberg baseret på Awaves egne optimerede basistemaer.
Ved hjælp af Gutenberg kan administratoren oprette en side ved hjælp af forskellige foruddefinerede blokke, som vi har oprettet sammen, hvilket giver fleksibilitet og muligheder.
Siden indeholder forskellige posttyper for at liste forskellige typer indhold. Blandt andet er der indsigt og ofte stillede spørgsmål. Vi har som sædvanlig også suppleret med formularer indbygget i Gravity Forms.
Hvis du har spørgsmål, kontakt os!