Korrekt billedformat for de bedste resultater

Tænker du normalt på billedformat eller billedkvalitet før du kører dine annoncer?
I dette blogindlæg gennemgår vi vigtigheden af at have det rigtige billedformat når du annoncerer og hvorfor det er så vigtigt at billedkvaliteten er høj.
“Et billede siger mere end tusind ord”, lyder det velkendt? Det er også rigtigt! Når du annoncerer på f.eks. Facebook siges det at billeder med mindre end 20% tekst giver et bedre resultat. Tænk bare selv hvor hurtigt du ruller i feeds eller hvis du læser nyheder.
Prøv at holde beskederne så korte som muligt og hvad du ikke får med i billedet kan du altid indsætte i annonceteksten.
Nedenfor er billedstørrelser for forskellige digitale kanaler:
Billedstørrelse til forsidebillede og profilbillede på Facebook
- Billede i feed: 1200 x 627 px
- Stories: 1080 x 1920 px
Billedstørrelse til Instagram
- Billede i feed: 1080 x 1080 px (firkantet) eller 1080 x 1350 px (stående)
Billedstørrelse til Instagram Stories
- Stories: 1080 x 1920 px
- Forsidebillede til highlights: 1080 x 1080 px
Billedstørrelse til LinkedIn
- Forsidebillede – firma: 1536 x 768 px
- Billede i feed: 1200 x 627 px
- Sponsoreret post: 1200 x 627
For flere spørgsmål om billedformater eller digital markedsføring er du velkommen til at kontakte os!