Interne og eksterne links

Et almindeligt udtryk der bruges i søgemaskineoptimering er links. De to varianter, der kommer til at tænke på, når man taler om det er interne og eksterne links. Intern linkning finder sted på den samme hjemmeside og fungerer som en navigation for at indsamle relevante hjemmesider. Eksterne links er når du sendes fra en hjemmeside til en anden.
Interne links
Vi tager dette blogindlæg som et eksempel. Vi laver et blogindlæg for at fortælle dig om hvordan vi kan arbejde med interne og eksterne links. Det vil derefter være hensigtsmæssigt at forbinde vores hjemmeside om søgemaskineoptimering. Med høj relevans for emnet kan du via nye blogindlæg vise at dine forskellige hjemmesider er aktive og troværdige. Næste gang Google scanner din hjemmeside ser de ændringerne. Ved at fortsætte med at arbejde på denne måde og bygge flere indlæg relateret til søgemaskineoptimering kan du øge din placering på sigt.
Eksterne links
Udover interne links er eksterne links naturligvis vigtige. Hvis du arbejder i en branche hvor du har både kunder og andre kontakter er det altid en god start at prøve at få eksterne links derfra. Vigtigt at huske på er at dække bordet og gøre det let for den person du kontakter for et link. Hvor skal det være, hvor skal det linkes til, er der et billede eller en tekst, de naturligvis kunne poste, hvor linket finder sted? Du bør altid scanne hjemmesiderne og gøre det så let som muligt for linkningen at finde sted.
Andre måder at få eksterne links til en hjemmeside på er ved at skabe godt indhold. Hvis du skriver indhold som andre vil læse kan du også lettere få eksterne links. Tænk på eksemplet med dette blogindlæg igen. Her kan du kontakte andre hjemmesider der kommunikerer søgemaskineoptimering og opfordre links her til at læse om interne og eksterne links.
Hvis du har spørgsmål – kontakt os!