Appricot

Appricot er uafhængige Apple-eksperter og Apple Premium-forhandlere der ønsker at gøre hverdagen lidt nemmere og smartere.

Møde med Apple og digital persona workshop

Vi startede samarbejdet med Appricot gennem en gennemførlighedsundersøgelse der omfattede møder med Apple for at gennemgå forskellige regler men også en digital målgruppe-workshop og struktur for det nye website.

Da Appricot blev startet nylig afholdt vi en digital personlig workshop for at finde ud af mere om den ønskede målgruppe og på hvilken måde vi nemmest når ud til målgruppen. Med det som grundlag skabte vi en struktur til hjemmesiden med stort fokus på Appricots ekspertise og produktsortiment.

Når de vigtigeste delerne for projektet var sat, begyndte Awaves UX-designere med at udvikle wireframes til kritiske punkter i indkøbsstrømmen for at gøre det så let som muligt for Appricots kunder at shoppe. Da det var færdigt, tog UI-designet over, og fokus var på at skabe en legende og seriøs hjemmeside med brugeren i fokus. UI-designet er baseret på Appricots abrikosgradient, som blev suppleret med mere jordfarver.

SEO-optimering og en brugervenlig struktur

At skabe god SEO og gøre hjemmesiden Google-venligt med god søgemaskineoptimering var et af projektets fokusområder.

Arbejdet begyndte med en workshop hvor personas (målgrupper) blev udviklet. En grundig og omfattende nøgleordsanalyse med fokus på Appricots forskellige målgrupper og produkter blev gennemført. Resultatet førte til en SEO-optimeret og brugervenlig struktur samt en plan for hvordan indholdet skal SEO-optimeres.

Synlighed og konvertering ved hjælp af SEM og programmatic

Inden Appricots hjemmeside blev lanceret udviklede vi en medieplan for digital annoncering.

Formålet med annonceringen var at vække kundernes interesse og opmærksomhed omkring Appricots tjenester og at det vil bidrage til at privatpersoner og virksomheder bliver nye kunder. Det lykkedes os at øge antallet af konverteringer gennem nye private og erhvervskunder samt køb af Appricots produkter.

En onlinebutik integreret med både en PIM og ERP

Ud over integrationer med både en PIM og ERP har Appricots webshop naturligvis implementeret kasseapparatfunktionalitet og forsendelsesløsninger.

Appricots hjemmeside er bygget i WordPress med WooCommerce som webshop. I dette tilfælde blev WordPress primært valgt på grund af dets fleksibilitet med hensyn til både integrationer og funktionalitet – for at skabe en langsigtet bæredygtig platform at bygge videre på.

En stor udfordring i udviklingsfasen var at bringe produktsortimentet ind i både PIM & shop. Dette betød at importere en Excel-fil fra en ekstern leverandør til et produktstyringssystem som Awave var involveret i og konfigureret fra bunden og derfra videre til webshoppen under den rigtige produkttype.

Vi er tilfredse med vores webshop der formidler en “fresh” følelse. Nu ser vi frem til at gøre det mere “smooth” for vores kunder, for a fresh and smooth techlife!

Carina Ginstmark, marketingchef hos Appricot.