Privatlivspolitik
Awaves behandling af dine personlige data
Når du og din virksomhed kontakter os i Awave AB behandler vi de personlige data om dig som kontaktperson og kunde. I denne privatlivspolitik beskriver vi, hvordan og hvorfor Awave behandler dine personlige data, hvilken type oplysninger om dig, der behandles, og hvilke rettigheder du har som når du er registreret hos os, og hvilket ansvar vi har.
Hvilke personlige oplysninger behandler vi om dig?
Vi behandler personlige oplysninger om dig såsom navn, e-mail-adresse, telefonnummer og oplysninger om hvilket firma du arbejder for og information om din professionelle rolle. De personlige data leveres af dig i forbindelse med indledningen af kundeforhold på forskellige måder, f.eks. ved at udfylde vores kontaktformular, efter et telefonopkald eller når du ellers kommer i kontakt med Awave og efter i forbindelse med et tilbud.
Dataansvarling
Awave er ansvarlig for personoplysninger til behandling af personoplysninger beskrevet i denne politik for personoplysninger (Awave AB, org. nr. 556727-6141, Sveavägen 151, 113 46 Stockholm, telefonnummer: +46 8-55803850). Hvis du har spørgsmål, kan du kontakte info@awave.com.
info@awave.com.
Hvorfor behandler vi dine personlige data?
Før vi starter et kunderelation, behandler vi dine personlige oplysninger i din rolle som kontaktperson for at diskutere opgaver og samarbejde og for at informere dig om vores ydelser. Det er ikke påkrævet at du giver dine personlige oplysninger til os, men det kan være påkrævet, hvis du ønsker at bruge vores ydelser.
Hvis du er kunde hos os, behandler vi dine personlige data for at være i stand til at levere de ydelser, du bestiller, samt for at opfylde vores forpligtelser over for dig. Dette inkluderer også at kontakte dig med spørgsmål om de ydelser, du modtager, samt til fakturering og opfølgning.
Awave behandler også dine personlige oplysninger for til information og markedsføring, som vi mener er af interesse for dig og din virksomhed. Hvis du ikke ønsker at modtage direkte markedsføring, ophører vi med dette efter din anmodning. Hvis du gerne vil afstå fra markedsføring, kan du gøre det ved blot at klikke på afmeldingslinket, der findes i hver mailing eller via e-mail til unsubscribe@awave.com
Retsgrundlag for behandling af personoplysning
Behandlingen af dine personlige data, der finder sted, før du er kunde hos os, er en balance mellem interesser. Markedsføring kan ske via e-mail, telefon og endda i almindelig post. På det grundlag er det Awaves berettigede interesse distrubere information og markedsføring af vores ydelser og kontakte potentielle kunder vejet mod det, vi ved, og med rimelighed kan antage om dine interesser i sammenhæng såvel som dine grundlæggende rettigheder og friheder vedrørende personlige personlige oplysninger. På den baggrund kan Awave retfærdiggøre behandlingen af dine personlige data på grundlag af denne balance mellem interesser, da dine interesser, friheder og rettigheder i denne sammenhæng ikke vejer tungere og kræver beskyttelse af dine personlige data. I denne betragtning har vi især bemærket, at du repræsenterer en virksomhed, der har vist interesse for vores ydelser, hvis dette er tilfældet, kan du som virksomhedsrepræsentant forvente, at dine offentlige og forretningsmæssige kontaktoplysninger og andre personlige data kan bruges af tjenesteudbydere og andre virksomheder.
Hvis du er kunde hos os, behandles dine personlige data af Awave for at opfylde aftaler med dig, herunder levering af de ydelser, du har bestilt, og i forbindelse med disse aftaler for at opfylde de forpligtelser og rettigheder, der findes mellem Awave og den virksomhed, er du kontaktperson hos. Behandling af personoplysninger på dette grundlag understøttes således nødvendigheden af at opfylde aftaler, hvor du er part. I tilfælde af at dit navn vises på fakturaer og andre dokumenter, behandles dine oplysninger til dette formål og understøttes af regnskabsmæssige forpligtelser.
Hvor længe gemmes dine personlige data?
Behandlingen af personoplysninger, der finder sted for at opfylde aftaler med virksomheder, som du er kontaktperson for, fortsætter i løbet af kontraktperioden, eller indtil du er erstattet af din virksomhed som kontaktperson eller firma underskriver. Derefter ophører behandlingen af personoplysninger til dette formål.
Efter afslutningen af kundeforholdet fortsætter Awave med at behandle de personlige data, der er indeholdt i vores regnskabsmateriale. Dette skyldes, at vi ifølge regnskabsregler gemmer regnskabsmateriale i op til syv år efter regnskabsårets udgang. Denne juridiske forpligtelse betyder, at vi fortsat vil behandle dine personlige data til dette formål.
Awave kan behandle dine personlige oplysninger for at nå ud med information og markedsføring, som vi mener er af interesse for dig og din virksomhed i op til tre år efter den sidste kontakt med dig som kunde. Derefter ophører behandling af personoplysninger til dette formål. Vil du afstå fra at sende dig den nemmeste måde gennem afmeldingslinket i hver mailing eller via e-mail til unsubscribe@awave.com
Modtager af personlige data
Awave deler dine personlige oplysninger med IT-underleverandører samt udbydere af supportfunktioner inden for finansiering, som vi bruger til at levere vores tjenester. I sådanne tilfælde har Awave en aftale om adgang til personoplysninger med de eksterne parter, der behandler dine personlige data på vores vegne.
I tilfælde af at den virksomhed, du repræsenterer, ikke er vores kunde, eller hvis kundeforholdet er afsluttet, kan dine oplysninger bruges til at kommunikere med dig i tilfælde, hvor du forbliver som kundekontakt. Derefter deles dine data med Fortnox Finans og Mailchimp, som er de systemer, som Awave bruger til at indsamle kundeoplysninger og til at administrere forsendelser.
Vi kan muligvis dele dine personlige oplysninger med tredjepart, forudsat at vi er forpligtet til at gøre det ved lov. Vi vil dog ikke overføre dine oplysninger til et land uden for EU eller det europæiske samarbejdsområde, og vi vil heller ikke videregive dine personlige data til direkte tredjepartsmarkedsføring.
Dine rettigheder
Du har ret til at få adgang til de oplysninger, vi behandler om dig, ved at anmode om et registerudtræk. Du har også retten til at anmode om korrektion (at vi retter unøjagtige oplysninger), sletning (at vi sletter personlige data, der ikke længere skal eller skal behandles), begrænsning (at vi på en eller anden måde ophører med at behandle dine personlige data) og retten til at have dem oplysninger, vi behandler om dig overført i et struktureret, ofte brugt maskinlæsbart format, hvis du vil overføre disse til en anden operatør.
Du du kan bruge dine rettigheder ovenfor gratis og nemmest ved at kontakte os på info@awave.com.
Automatiseret beslutninger
Awave anvender ikke automatisk beslutninger eller profilering i behandlingen af dine data.
Klager
Hvis du vil klage over vores behandling af dine personlige data, er du velkommen til at kontakte os via ph@awave.com eller ved at ringe til +46 8-55803850, og vi hjælper dig så vidt vi kan.
Du har også ret til at indsende klager vedrørende vores behandling af personoplysninger til tilsynsmyndigheden Datainspektionen (Box 8114, 104 20 Stockholm, e-post: datainspektionen@datainspektionen.se, Telefon.nr: 08-657 61 00, www.datainspektionen.se).